28 Aralık 2011 Çarşamba

Domates çorbası

'' Miss gibi'' söz öbeğini en güzel ''çorba'' sözü tamamlar bence :) Bu da miss gibi bir domates çorbası. Kızım 3 gündür hasta. Ben de ona daha iyi bakabilmek için rapor aldım. Çorba şifalı bir yemektir. Bazen ana yemek bile olabilir. Kızım bu günlerde iştahsız olduğundan hem en sevdiği çorbayı pişirdim ona; hem de zengin bir çorba  olsun diye biraz ekleme yaptım. Süt genelde eklenir domates çorbasına; tadını daha yumuşatır. Ben kullanmazdım ama bu sefer kullandım. Süt ve tereyağ ekledim, her zaman eklediğim naneyi ise bu sefer es geçtim.

Malzemeler:
2 adet orta boy domates (Yaz sonunda dolaba doğramadan koyduğum  domatesleri kullandım.)
1 adet sivri biber
1 diş sarımsak
1 tepeleme yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağ
Yarım çay bardağından az tel şehriye
Yarım çay bardağı süt
4 su bardağı kadar su
Tuz


Yapılışı:
Domatesler, sarımsak ve biber irice doğranır. Bir  bardak su ilave edilerek kısık ateşte yumuşayana kadar pişirilir. (Rengi daha kırmızı olsun istiyorsanız bu aşamada 1 yemek kaşığı salça eklemelisiniz.)Yumuşayınca blenderdan geçirilir. 4 su bardağı suyu eklenir. Kaynaması beklenir.Bir kasede un soğuk suyla topaklanmadan eritilir.  Tencere kaynayınca, kaynayan karışımdan suyla açılmış un kasesine 1kepçe alınır iyice karıştırılır. Böylece kesilmeyi ve topaklanmayı önlüyoruz.  Ağır ağır bu karışım çorbaya eklenir. Karıştırılmaya devam edilir. ( Topaklanma olmuşsa bu aşamada tekrar blenderdan geçirilebilir.)Kıvam alıp kaynamaya başlayınca şehriye yavaş yavaş eklenir. En son tuzu sütü ve tereyağı eklenerek 2 daha kaynatılır ve ocaktan alınır. Arzuya göre kaşar peyniri veya kızarmış ekmekle servis edilir. Afiyet olsun.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...