22 Aralık 2011 Perşembe

Kahvaltılık zeytinyağlı biber

Kahvaltıyı sevmeyeniniz var mı?  ''Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı. '' demiş Cemal Süreya. Ne de güzel demiş değil mi? Şimdi bir yaz kahvaltısı hazırlayasım geldi; şöyle kocaman bir masa. Ve saatlerce oturup sohbetini sıyırasım geldi :) Aynı tavanın dibinin lezzeti gibi kahvaltının da sohbeti olmazsa olmazıdır. Burada kuzenim Tanju'yu anmamak olmaz. Herkes sever de kahvaltıyı; o ayrı sever. Bir gün ona da kahvaltıya gidilecek de ne zamaan.. Neyse çok uzattım tarifime geçeyim. Yaz sonunda hazırladığım menemen konserveleriyle yaptım ben bu sosu. Biberlerim epey acı çıkınca kızım yiyemeyeceğinden menemene kullanmak istemedim bu sefer. Böyle kahvaltılık zeytinyağlıları da çok severim. Biraz fazla ekmek yediriyor, öyle bi riski var :)

Malzemeler:
1 küçük kavanoz menemen konservesi ( 2 domatesi soyup yemeklik doğradım. Biberleri ince kıyıp kavurdum kavanozun dibine biberleri üstüne domatesleri koyup ters çevirip kaynattım.)
2 diş sarımsak
Arzu edilen miktarda zeytinyağı
Tuz



Yapılışı:

Bir tavada zeytinyağı ısıtılır. Konserve eklenir. Sarımsaklar doğranıp eklenir; tuzu eklenip suyunu çekene kadar pişirilir. Bu kadar. Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...