8 Aralık 2011 Perşembe

Pırasa diblesi

 Dible Giresun'da en çok tüketilen yemektir bence. Fasulye diblesi, pancar (kara lahana) diblesi, turşu diblesi, patlıcan vs... İşin aslı ne varsa elinizde, olabildiğince minik doğrayıp pirinç ekleyerek pilav gibi pişirip az dinlendirmektir. Dible budur yani :) Ana yemektir; çayın yanında yardımcıdır; dible herşeydir; dible candır! :) Ben beyaz kısımlarıyla zeytinyağlı yemeğini yaptığım pırasalarımın yeşil kısımlarını değerlendirmek için pırasa diblesi yaptım. Anlatayım nasıl yaptım:

Malzemeler:
1 kg pırasanın yeşil kısımları
1 adet orta boy havuç
2 yemek kaşığı pirinç
1 yemek kaşığı tereyağ
1 su bardağı su


Yapılışı:
Pırasalar ince ince kıyılır. Havuç rendelenir. Pirinçler yıkanır süzülür. Bir tencereye sırayla pırasa, pirinç ve havuçlar döşenir. Tuzu eklenir. 1 bardak soğuk su eklenir. Kapağı kapatılır. Orta ateşte kaynayana kadar beklenir; kaynadıktan sonra altı kısılır. Suyunu iyice çektiğinde ve pirinçler uzadığında tercihen kızdırılmış tereyağ üzerine eklenir(ben zeytinyağı çiğ koydum sağlıklı olsun diye) ; karıştırılır kapağı kapatılıp 10 dakika dinlendirilir. Pulbiber çok yakışır; afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...