17 Ocak 2012 Salı

Fincan pastası

Yaklaşık 4-5 ay önce okuldan arkadaşlarımın eşleriyle ziyaretinde denemiştim bu pastayı. Fırına gerek yok. Öğrenci evlerinde de yapılabilir öyleyse :) Genelde fırın olmaz öğrenci evlerinde değil mi? :)

Ben pastasına mevsimi olmadığından o vakit portakal kabuğu eklememiştim ama gerçekten olmazsa olmazıymış bilememişim. :) Güzel bir sunum fakat oyalayıcı ve 6 tane pasta yetmediğinden 2 tur aynı pastayı yapmaya kalktım. Bu dezavantajları gözden kaçırmayarak kekin pişmesi hakkındaki püf noktalarına dikkat ederek yaparsanız bence gerçekten tatmaya değer. Çünkü pufidik oluyorlar ve üstelik sıfır yağla yapılan bir tarif.  Hımm.. Link vermeyi unutuyordum az kalsınn! :) Misafirleri beklerken şipşak çektiğim fotoğraflar özensin ama siz kusuruma bakmayın :)


Malzemeler:
Pandispanya için:
2 adet yumurta
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı un
1 silme tatlı kaşığı kakao
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilin

 Kreması için:
1buçuk  su bardağı süt
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
3 yemek kaşığı şeker
1 çay kaşığı kadar limon kabuğu rendesi
Hazır çikolata sosu



Yapılışı:
Yumurta ve şeker iyice çırpılır.Un, kakao, kabartma tozu ve vanilin eklenir. Böylece kek hazırlanmış olur. Çay fincanlarının içi tereyağıyla iyice yağlanıp daha sonra unlanır. Kek harcı 6 fincana paylaştırılır. Yayvan bir tencereye fincanlar koyulur. Fincanların 1/3'lik kısmına gelecek kadar kaynar su koyulur. Tencerenin kapağına temiz bir havlu gerilerek ocağa alınır. Tıkırdamaya başladıktan sonra altı kısılır ve tam 15 dakika pişirilir altı kapatılır fakat kapağı açılmaz. Kapağı açmak için 5 dakika daha beklenir. Fincanları ters çevrilip altlarına birkaç kez vurulur. Kekler kolaylıkla çıkacaktır. Kekleri servis kabına alıp ortalarından kesilir.  Üzerine birer kaşık süt dökülür ki yumuşak olsun.Malzemelerle hazırlanan krema arasına sürülür. Üzerine de çikolata sosu dökülerek minicik pufidik pastacıklarımız sunuma hazırdır. Afiyet olsun..

Aşağıda görmüş olduğunuz kurabiyeler de kızıma babasından hediye :) Yavrum hasta olduğundan dilediğince yumulamamıştı ama neyse ki şimdi daha iyi çok şükür..  Bi de güzel bir sürprizim var ona! Bursa'da kar var :)) Çoook sevinecek minik kuş :)



6 yorum:

  1. Ben her bloğunuza baktığımda harika tariflerle karşılaşıyorum.Annemi çağırıyorum sonra şunu mu yapsak bunu mu yapsak diye :))) Diyet bozulacak sanırım :))) Ellerinize sağlık!!!

    YanıtlaSil
  2. harika olmuş canım.
    ellerine sağlık..
    fincan keki de oldukça pratik..
    yapılmalı.
    sevgiler..
    :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel ve iştah açıcı görünüyor.
    Ellerine sağlık cnaım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. pratik ve görüntü çok güzel ellerine sağlık.
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. pratik ve belliki leziz bir pasta ellerine sağlık,sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. elinize sağlık, harika görünüyorlar. ben de ailemden uzakta yaşıyorum ve evimde fırın yok. bu keki denemek istiyorum. ama sormak istediğim bişey var. acaba fincan yerine silikon muffin kek kalıplarından kullanabilir miyiz? sevgiler...

    YanıtlaSil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...