11 Ocak 2012 Çarşamba

Sebzeli-ekşili bulgur pilavı

Sevgili Hilalim'in televizyondaki performansını izlerken ben de tarifimi paylaşayım dedim! :) Hilal bugün Gülben Ergen'in programında nefiiiss yemekler pişirdi. O saatte okulda olduğum için izleyememiştim; şimdi verdiği linkten izliyorum. Bakıyorum da nasıl yakışıyor ekranlara canım benim :)) Elmalı bisküvisini deneyip sizlerle paylaşacağım. Neyse efendim eve geldiğimde yemeğim yoktu. Düşündüm şöyle kısır desem kısır değil; pilav desem pilav değil, sebzesi bol az da ekşili bir şey yiyesim var yoğurtla :) E insan boğazına böylesine düşkün olunca ne teferruatlı şeyler çekiyor canı değil mi? :) Ben de bu bol sebzeli ekşili UYDURUK pilavı pişirdim. Ama gerçekten nefis oldu. Tavsiye ederim; deneyin yanılmazsınız. :)

Malzemeler:
1 su bardağı bulgur
1 adet havuç
1 adet sivri biber
1 orta boy soğan
1 adet kırmızı salçalık biber
1 orta boy patates
6-7 adet kurutulmuş domates
Çeyrekten az fazla limon suyu
5 yemek kaşığı sıvıyağ
Yarım yemek kaşığı tereyağ
Karabiber


Yapılışı:
Sivri biber, salçalık biber, havuç soğan, kurutulmuş domatesler  küp küp doğranır, sıvıyağ eklenir yarım çay bardağı su ve tuzu eklenir. Bu suyu çekene kadar orta ateşte pişirilir. Bu aşamada küp küp doğranmış patatesler ve ıslatılmış süzülmüş bulgur ve tereyağ eklenir. 1-2 dakika kavrulur ve limon suyu ile 1 buçuk su bardağı kadar suyu eklenir. (Ben sıcak su kullandım.) Ağzı kapalı bir şekilde kaynadıktan sonra altı kısılmak suretiyle suyunu çekene kadar pişirilir. Suyunu çektikten sonra veya servis sırasında karabiber eklenerek servis edilir. Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...