1 Ocak 2012 Pazar

Kadayıflı sarma

 Birileri hazır yufkaları akıl etmiş; piyasaya sürmüş. O parasını kazanıyor; bizler de havasını atıyoruz. :)) Yarım saatte hazır bir şerbetli tatlı. Üstelik pastane tatlılarının lezzetinde. Ve fazlasıyla çıtır çıtır.  Ev yapımı lezzeti deyip de kimseyi yanıltmayayım. Evet ev yapımı ama pastane lezzetinde. Yani az emek; iyi sonuç. İpek çok seviyor şerbetli tatlıları. Hasta olunca da kıyamıyorum. Annem de telefonda sıkı sıkı tembihleyince yapıverdim bir çırpıda. Basit; leziz. Misafir ağırlanabilir bu tarifle diyorum. Tarife geçiyorum. Tarif büyük boy bir fırın tepsisi için uygundur.


Malzemeler:
Yarım paket baklava yufkası
200 gr kadar kadayıf
200 gr tereyağ
3 buçuk su bardağı şeker
3 buçuk su bardağı su
Çeyrek limonun suyu
Yapılışı:
Yufkalar 2'şer adet kullanılacak. 2 yufka tezgaha serilir. Geniş kenarına uzunca kadayıf döşenir. Yufkaları yırtmamaya özen göstererek sıkıca sarılır. 4 parçaya bölünüp tepsiye yerleştirilir. Bu işleme tepsi dolana kadar devam edilir. Çok sıkı yada çok seyrek döşemeyiniz. Tereyağ eritilir. Tepsinin üzerin eşit şekilde dağıtılır. 180 derecede ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. Bu arada şeker ve su kaynatılır. Ocaktan inmeye yakın limonu sıkılır. Tatlı ve şerbet de ılıyınca, şerbeti verilir. Üzerine fındık, fıstık veya ceviz serpilir. Şerbetini alınca servise hazırdır.

Çok sevdiğim yılbaşı pastamız Çınar'dan. Yaşpastayı sevmem. Ama bu kütük pastaya hiç hayır diyemiyorum.  Sadece yılbaşında üretiliyor. Çok şık ve ayrıca lezzetli. Çınar farkıyla :) Paylaşmak istedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...