28 Kasım 2011 Pazartesi

Katmer poğaça

     Mutlaka bir yerlerde karşılaşmışsınızdır katmer poğaçayla. Ama ben bu sefer herhangi bir tarife sadık kalmadan öylesine yapıverdim. Poğaça tarifi kişinin damak lezzetine göre değişiyor. Benim de ruh halime göre! Bazen sütle; bazen yoğurtla yoğururum. Bazen az şeker katarım hamura bazen de canım çekmez katmam. Şimdi bu tarife geçiyorum; bu sefer poğaçam kat kat açılsın istedim; oldu!
Malzemeler:
  • 2 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • 1/2 yaşmaya
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • Tereyağ (hamuru açıp arasına sürmek için)
  • Aldığı kadar un
İç malzemesi:
  • Kıyılmış maydanoz (ben kullanamadım; dolapta kalmadığından)
  • Peynir veya lor
  • Arzuya göre pulbiber veya karabiber 
  • 1 yumurta (sarısı üzeri için ayrılacak)



Yapılışı:
  • Öncelikle derin bir kapta ılık su, zeytinyağı, şeker ve yaş maya karıştırılır. Homojen bir karışım elde edilir. 20 dk dinlenmeye bırakılır.
  • Karışım kabarmaya başladıktan sonra içine tuz karıştırılmış un yavaş yavaş elde edilerek sert olmayan pufidik bir hamur elde edilir. Kulak memesi kıvamı uygundur sanırım.
  • Hamur üzeri nemli bir bezle örtülerek mayalanmaya bırakılır.
  • Mayası gelince merdane yardımıyla 1 cm kalınlığında açılır. İçine tereyağ sürülerek mektup zarfı şeklinde katlanır. Tekrar merdaneyle açılır. Çok inceltilmez. 2 cm kalınlık sanırım uygun olacaktır.
  • Uygun bir bardak veya kapakla kesilip oluşan dairelerin içine maydanoz-peynir ve yumurta akından oluşan karışım konup kapatılır. (Kapatmak için çok da zorlamayın. fırında açılıyorlar zaten, hoş da görünüyor hani :)
  • Üzerine yumurta sarısı sürülüp önceden 180 derecede ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. Fırında çok beklemesinde fayda var. ayrıca fırından çıkar çıkmaz üzerine nemli bir kapatıp bekletirseniz daha da pufidik oluyorlar. Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...