22 Eylül 2012 Cumartesi

Soğan çorbası

 Siz soğan çorbasını nasıl yapıyorsunuz bilmiyorum ama ben ilk defa yapıyorum! :))))
Geçenlerde Ümit'in kurabiyesinin tarifi için açılan defterinde buldum Öznur'un.

-Hımmm! İlgiiinçç gibi tepkiler verirken Öznur'un ev arkadaşı Aslıcığın tasdiki üzerine hemen yazıverdim tarifi. Öznur'a da dedim ki:
- Bak bu tarifle de seni anmış olurum.
-Ama hocam, bu tarifler bana ait değil ki...
-Olsun, bu tarifler de bana ait değil. :)) Ordan burdan beğenip özenip yapıp tecrübelerimizi paylaşıyoruz işte fena mı? :))

Bu arada ''hocam'' tabiri sizi şaşırtmasın, Ben Öznur'un hocası falan değilim, o da benim müridim değil! :)) Mesleğimiz icabı yani, öyle hitap edişiveriyoruz. :))


İşte sağ baştan sayıyoruz: Öznur, Öznur, Aslı! :)) Aslı becerememiş aralarına oturup dilek tutmayı! Aslında Dilek de yakınlardaydı o gün. Keşke onu tutsaydı :))

Sol baştan siyah elbiseli fıstık Dilek. Soonacığıma kırmızı beyaz bluzlu Burcu, örtülü olan Mutlu, lacivert güpür bluzlu da Tubiiş :) Özlemişim. İpek'le ben de varız birer ayrıntı :)

Alın size bir kase çorbadan koca bir anı! :) Yer FSM Çınar. Sevgili ev sahibimiz sevgilim eşimciğime öpücüklerimle.

Gel gelelim çorbaya:

Malzemeler:
2 orta boy soğan
1 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı un
3-4 bardak tavuk suyu (bulyon da kullanılabilir)
Tuz- karabiber
(Asla nane koyma!!!)
Defterde öyle yazıyordu da! :)

Yapılışı:
Soğanlar rendelenir. Tereyağında kavurulur. Un eklenir. 2-3 dakika daha kavurulur. Tavuk suyu eklenip blenderdan geçirilir. 15-20 dakika daha pişirilir. Tuz ve karabiberi eklenip servis edilir.

Çok leziz bir çorba. Kurunane hiç yakışmıyormuş bu çorbaya, öyle didiler. Şahsen ben de denemedim! Sevgilerimle!


Limonata tarifi de vereyim en iyisi ben. Gözüme çok güzel göründü ıhmm :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...