1 Eylül 2012 Cumartesi

Böğürtlen reçeli

 Köyümden lezzetlerle devam edeyim. Giresun dönüşü küçük bir tatil kaçamağı da yaptık. 10 günde 3.000 km yol tepmişiz sevgili dostlar. Çok şükür ki kazasız belasız evimizdeyiz artık. Bu reçeli Ramazan başında annemle yapmıştık. Komşumuz toplayıp babamla yollamış sağolsun. Biz de aynı ahududu reçeli gibi yaptık
Malzemeler:
 3 su bardağı böğürtlen
3 su bardağından az şeker
1 çay bardağı su
Yarım çay kaşığı tereyağ
1 çimdik limon tuzu ya da çeyrek limonun suyu

Yapılışı:
Şeker ve su bir tencerede kaynatılır. Parlak köpükler çıkmaya başladığında böğürtlenler eklenir. Asla karıştırmadan kevgirin sırtıyla hafifçe şerbete karışması sağlanır.Tereyağ eklenir. Kısık ateşte kaynamaya bırakılır. Arada üzerinde biriken köpükler kevgirle toplanıp alınır. Kıvamı kontrol edilerek 30-40 dakika kaynatılır. Ocaktan inmeye yakın limon yada limon tuzu eklenir. 5-6 dakika daha kaynatılıp ocaktan alınır. Rengi vişne reçeli gibi oluyor. Tadı da vişne kadar olmasa da ekşi bir reçel oluyor.
Annemin hürrem kaşığını da fotoğrafta kullandık :)

10 yorum:

  1. Cahilliğime verin tereyağ reçele neden konuyor? Ve her reçele konur mu? Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Estağfurullah. Tereyağ reçelin taşmaması için ekleniyor. Her reçele eklenir mi bilmiyorum. Yanlış bilgi vermek istemem, ama çoğuna eklendiğini biliyorum. Teşekkürler ilginize.

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık olsun miss gibi lezzetli görünüyor.Benim de aklımda fikrimde Giresun'a gitme planlarım var .Bir türlü fırsatını bulamıyorum.Öyle çok özledim ki oraları.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook iste, ben de duacınım. Hayırlısıyla git inşallah, güzel vesilelerle.

      Sil
  4. Ellerine sağlık.
    Bizim evde benden başkası yemiyor. Ben de yapmıyorum kızdım.

    Küsmüş anne Çiğdem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Takipteyim, başka neler neleer yapıyorsun sen. Bu da eksik olsun. :)

      Sil
  5. ellerinize sağlık afiyetle iyi günlerde yiyinnnn

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık çok leziz görünüyor.çok sevdiğim bir tad.afiyetler olsun sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaşma şansımız olsaydı keşke. Sevgiler

      Sil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...