4 Eylül 2012 Salı

Kuru yufkadan kolay tatlı

Gücenmeyin n'olur bana. Hiç bir bloğu ziyaret edemiyorum. Arada güncellemek adına bir tarif ekleyip çıkıyorum. Ramazan, bayram, ertesinde tatil derken evimde konaklamaya başlayışım, işe başladığım güne denk geldi mecburen. Yaz mevsiminin bütün tozu bizim evde sanki. Uğraşmaktayım günlerdir. Sabah okula, öğleden sonra yemek faslı derken yavaş yavaş temizlik yapıyorum. Çocuklar okula başladığında muhtemelen daha da yorulacağım için o zamana kadar bitirip rutin düzene bindirmem lazım işleri. Eskisi gibi hırpalamıyorum da kendimi artık. Yavaş yavaş, panik yapmadan... Ütüler birikmiş, dolaplar yerleşecek. Duvarları silmek istiyorum falan filan. :)

Bir de birikmiş tariflerim var. Annemin elinden.
Bu tatlı da aynen öyle. Daha önce tarifini verdiğim annemin önceden hazırlamış olduğu yufkalarla yaptık.

Yağladığımız yuvarlak bir tepsiye aralarına tereyağ sürerek döşedik ıslattığımız yufkaları. Dilimleyip her dilimin üzerine de bir nohut büyüklüğünde tereyağ koyarak üzeri kızarana kadar kuzinede pişirdik. Bu sebeple süre ve ısı derecesi veremiyorum. 3 bardak su, 3 bardak şeker ve çeyrek limon suyu ile hazırladığımız şerbeti de ılıtıp, yufkalar da ılıkken üzerine gezdirdik. İsterseniz arasına fındık ve ya ceviz kırığı da koyabilirsiniz. Biz böyle tercih ettik.

5 yorum:

  1. Çok pratik ve çok nefis bir tatlı olmuş.
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. acaba ben bunu normal yufkadan ve firinda yapsam olur mu acaba ? oyle canim cektiki su an :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur tabi. İyice kızarması lazım. Şerbetini vermeden önce iyice soğutun ki hamur olmasın. Affedin beni, bu tarif işi fotoğrafsız olunca bir anlamı olmuyor; fotoğraflı olunca da böyle durumlar çok canımı sıkıyor. Sizinle de paylaşmak isterdim.

      Sil
    2. Ben ince baklavalik yufka aldim , aslinda baklavalik degil ama ben o amac icin kullaniyordum.Dun normal yufka almaya gittim yoktu.Burda Turk marketi yok ne yazik ki Lubnanlilar satiyor bir iki bir sey ama Allah affetsin bir seye benzedikleri yok.Lutfen uzulmeyin sayenizde yeni bir lezzet ogremis oldum.

      Sil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...