22 Eylül 2012 Cumartesi

Annemin zeytinyağlı kabak yemeği

Bana twitterdan ulaşmak için tıklayın.

Bolca kabak topladık bu yaz annemin tarlasından. Ne zevkli bir iştir bu yarabbim. Ramazan ayı sıcaklara denk gelince misafirimiz yoksa eğer böyle hafif yemekleri tercih ettik genelde. Kabağı salçasız pişirmezdim ben hiç. Annem yaptı çok sevdik. Bir kaç kere de yaptık hani. Körpecik kabaklarla ne de leziz oldu. Anneciğimin pamuk ellerinden... Rabbim sağlık nasip etsin tüm annelere..

 Malzemeler:

2-3 adet dolmalık kabak
1 adet orta boy soğan
1 yemek kaşığı tereyağ
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı


Yapılışı: 
Kabaklar ince uzunca doğranır. (Söğüş soğan boyutunda) Soğanlar söğüş doğranır. Yağda 1-2 dakika çevirilir. Kabaklar eklenir altı kısılır. Tuzu da eklenerek kendi suyunu salıp çekene kadar pişirilir. Bu kadar! Ama lezzetli. Sevgiler!
Fotoğraflar telefonla. Anca bu kadar oldu :)

2 yorum:

  1. Demet
    Zehra Teyzemin ellerine sağlık.Kabak yemeğini yedim mi hiç hatırlayamadım ama aklıma kabusgası geldi.Tarifini bekleriz efem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapuska tarifi var canımcım. Bu da yeni. Eskiden yapmazdı. Yememişsindir yani. Ama gelirsen eğer bir gün, yersin diye umuyorum. :)

      Sil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...