5 Ocak 2013 Cumartesi

Küp elmalı-fındıklı kek



 Daha önce paylaştığım muhallebili kek tarifine benzer bir şekilde yaptım. Yani yapmışım, sonradan farkettim. :) Aklıma geldiğinde okuldaydım, Sadiyeciğim patatesli kek yapmış getirmişti, o görüntü bana küp elmalı kek ilhamı getirdi bir an. Velilerim çiftçi olduğu için bol bol elma, ayva, nar getirirler bana. Dün gene biraz elma ve ayva gelince, ''bu bir işaret olmalı!'' dedim :)))) Akşama bu keki yaptım.

Kekin hamuru elmayı eklemeden önceki haliyle epey koyu olacak, elmalar sulandırıp iyice cıvık bir kıvam olmasın diye. Bir de tereyağ ile yağladığım büyük boy kare borcam kullandım tepsi olarak. Geçelim tarife.



Malzemeler:
3 yumurta
1 buçuk su bardağı şeker
3/4 su bardağı sıvıyağ (ben zaytinyağı kullanıyorum.)
3/4 su bardağı süt
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı un ( cıvık olursa un miktarını arttırın, koyu kıvamlı olması lazım)
3 elma 1 tatlı kaşığı toz tarçın
Üzeri için iri kıyılmış fındık

Yapılışı:
Elmaları soyup, küp küp doğrayıp tarçına bulayın. Kek malzemeleri ile koyu kıvamlı bir kek çırpın. Tarçına buladığınız elmaları da ekleyip, tahta kaşık yardımıyla karıştırın. İyice yağladığınız tepsiye yayın. Koyu kıvamlı olduğundan ellerinizi ıslatıp keki yaymak için müdahale edebilirsiniz. Üzerine file fındık serpin. 175 derece önceden ısınmış fırında üzeri kızarıp içini çekene kadar pişirin.

1 yorum:

  1. Deneyip beğenip bıraktığınız yorum için teşekkürler
    sevgiler

    YanıtlaSil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...