8 Aralık 2012 Cumartesi

Beyaz lahana sarması

 -Anne pişince hemen yemek istiyorum, dedikten 5 dakika sonra uyuyakalan kuzumun sabah kahvaltısı bu sarmalarla oldu mecburen. Sarmayı çok seviyor. Bunu herkes çok iyi biliyor. Anneannesi taze yapraklarla zeytinyağlısını sarar, biz daha yola çıkmadan hazır eder, eve girer girmez de pişirir önümüze koyar.

Babaannesi kara lahanadan sarar genelde, etli ve baharatlı olur, dumanı üstünde üfleye üfleye yeriz. Tencerenin kapağının açılmasıyla tükenmesi bir olur! :D

Annesi daha acemi diyelim onların yanında! Ama İpek sarmayı her türlü çok sever. Herkes gibi.

Yapması uzun yemesi kısa. Bir tür çerez, hem kızıma sebze yediriyor bu vesileyle.

Ben bunu en çok anneciğimin ellerinden severim. Ben de naçizane onun  yaptığı gibi yapmaya çalıştım. Bakalım nasıl yaptım:

Malzemeler:
1 orta boy lahananın sarılabilir yaprakları :) ( kalanı kabuska oluyor)
1 büyük soğan
1 yemek kaşığı biber salçası
Zeytinyağ
Pirinç (miktarını lahanalara göre ayarlamalı)
Karabiber, pulbiber
Maydanoz (bende yoktu)

Yapılışı:
Lahanın yaprakları ayırılıp kaynayan suda 2 dakika öldürülür. Soğuk suyun altında soğutulur. Süzülür.

Pirinçler yıkanıp süzülür.  Soğan yemeklik doğranır. Bir tencerede zeytinyağ, tuz ve salça ile kavrulur. Pirinci eklenip 1-2 dakika çevirilir. 1 çay bardağı su eklenir. Suyunu çekince baharatı ve maydanozu eklenir. İç malzemesi 5-10 dakika dinlenip ılıyınca sarılır.

Üzerine 1 buçuk su bardağı kadar su eklenerek pirinçler yumuşayıncaya kadar pişirilir. Altını kapatınca üzerine zeytinyağ gezdirilir.


4 yorum:

  1. demet
    Geçen hafta bende sardım.Hem Emir Salih'e binbir şakrabanlıklar yapıp bi yandan da sardım uzunca bi vaktimi aldı.Hemen pişirip babamızın gelmesini bekledik.Tabii sofraya koyunca yemesi 5 dakikamızı almadı bir tencere sarmayı.Ne kadar sararsak saralım hele de bizim gibi sarma aşıklarına doyum olmaz bi yemek işte.
    Ellerine emeğine sağlık kuzum.Afiyet bal şeker olsun :)))
    Bi dahaki sefere beraber saralım hep beraber tüketelim.Tabii Ersoy'dan bize sarma kalırsa :D

    YanıtlaSil
  2. ne guzel sarma ,dolma yiyormus kiziniz.benimkilere bir tane tattiramiyorum maalesef.afiyet seker olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şükür yiyor. Yavaş yavaş sebzelere de giriştik hafiften. Brokoli ve karnıbahar sınavı geçti :) Darısı başınıza olsun

      Sil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...