15 Nisan 2013 Pazartesi

Portakal reçeli


Fotoğraf çekmeye üşendiğimden bekleyen bir tarif bu. Aslında üşenmek değil de isteksizlik benimkisi. Hiç bir şey yapasım yok. Öyle kırık kırgınım..
Sebeplerim de var. İnsanların çoğuna güvenimi kaybediyorum yavaş yavaş...
Bir de üstüne şu haberlerde çıkan kanser hastası kardeşimin Cuma namazı çıkışı cami kapısında bakanla arasında geçenler eklendi. Çok canım yanıyor, ses tonu, bakışı, sözleri gözümün önünden gitmiyor. Bunu buraya yazmak istiyorum, çünkü unutmak istemiyorum.
Tek başınayız bu dünyada.. Sınavın ağırlaştı mı, bu durum, daha da belirginleşiveriyor. Bakanın ''Ben başka napayım, al şu parayı'' lafı en çok içimi ezen... Evet ne yapsın... Aslında, o para da ne yapsın... Sesini duyuramayan niceleri ne yapsın peki.... Öylece sessizce son nefeslerini verenler.. Bu Dünya'nın ötesi de var...

Fotoğraf gece çekimi olduğundan böyle. İdare ediverin napalım :/
Miss gibi portakal kokan bir reçel bu. Aynı tarifle kabuğunu soymadan da yaptım, ben daha çok sevdim çünkü o buram buraam portakal kabuğu kokuyor. E tabi biraz acılığı var, ama beni rahatsız etmiyor, hatta seviyorum. Rahatsız olanlar için de bu reçeli yaptım. Kabuğunu rendeleyin diyor Cahide Sultan. Fakat ben rendelemeye sabredemedim onca portakalı. İncecik soyuverdim kabuğunu.

Malzemeler:
8 adet portakal
8 su bardağı şeker
8 su bardağı su
Bir çimdik tuz
Yarım limonun suyu

Yapılışı:
Öncelikle iyice yıkanan portakalların kabuğu incecik soyulur. (Sadece turuncu kısımları soyulacak. beyaz kısımları kalacak.)
Üstünü geçecek kadar su doldurulan tencere kaynadıktan sonra 5 dakika kaynatılır, suyu dökülür. Portakallar soğumaya bırakılır. (Sıcak sıcak doğrarken eli çok fazla yakıyor, o sebeple :) )

Derince bir tencereye şeker ve su koyulur. Tuz ve limon suyu eklenir. Koyu bir şerbet olana kadar kaynatılır. Ardından portakallar dilimlenir. Şerbete eklenir. Hafifçe şerbetin içine bastırılarak kaynamaya bırakılır. Arada üzerinde biriken köpüğü toplanır. Üzeri göz göz olana kadar kaynatılır. ( Yayvan bir tabağa şerbetinden alıp soğutup kıvamını kontrol edebilirsiniz.) Bu tarifle 2 kavanozdan bir kase fazla reçel çıkıyor. Daha ne olsun, şükrünüz bol olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...