10 Mart 2013 Pazar

Mercimek köftesi tarifi

 Mercimek köftesi çok sevilen bir çeşit salata. Lezzetini ve kıvamını tutturmak sorun! Ben hep son aşamalarında çay kaşığı ile tadarak tutturmaya çalışıyorum ölçüyü. Hünerimden çok damak zevkime güveniyorum diyebilirim! :))

Benim tarifimde asıl önemli nokta iyi salça, nar ekşisi ve pulbiber aslında. Dolabımda çok sevdiğim bir velimin Hatay'dan getirdiği nar ekşisi, hafif acı biber salçası (tatlı bir acılığı var nasıl tarif etmeli :)) ve pulbiber duruyor ve kısır ve mercimek köftesinde lezzeti tutturmamda çok iş görüyor. Geçelim tarife.

Malzemeler:
1 su bardağı kırmızı mercimek
1 su bardağı ince bulgur (köftelik bulgur)
3 su bardağı su
2 orta boy kuru soğan
2 diş ince kıyılmış sarımsak
1 çay bardağı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı (tepeleme) salça (biber ve domates karışık)
Pulbiber, karabiber, kimyon, yenibahar (ben 2 çimdik sumak da katıyorum, olmasa da olur.)
Yarım demet maydanoz
2-3 dal taze soğan (olmasa da olur)
Yarım limonun suyu,
1 yemek kaşığı nar ekşisi

Yapılışı:
Mercimek iyice yıkanır, bir tencereye alınır, su eklenir.
İyice yumuşayana kadar orta ateşte pişirilir. Mercimek  pişince,henüz suluyken bulgur eklenir. Karıştırılır. Bulgurun şişmesi için kapağı kapatılır dinlendirilir.
Başka bir tencerede doğranan soğanlar ve sarımsaklar yağda kızartılır, pembeleşince salçası eklenir, iyice karıştırılır.
 Tuzu (salça tuzlu olabilir,tuz ölçüsünü kendiniz ayarlamalısınız), baharatları ve limon-nar ekşisi eklenerek ocaktan alınır.
Dinlenen mercimek- bulgur karışımının üzerine dökülür.
Eli yakmayan sıcaklıkta yoğurulur. Bu aşamada tadına bakıp ekleme yapılacaksa yapılmalı. (tuz, baharat vs..) İnce kıyılmış yeşillikleri de eklenerek elle şekil verilir. Bol marulla servis edilir. Şükrünüz bol olsun... Allah'a emanet olun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...