3 Ekim 2012 Çarşamba

Patatesli tepsi köftesi

 Epeydir bekleyen bir tarif daha. Tepsi köfte bizim evde sık yapılan bir yemek. Malum etçil bir ailenin kaderine küsmüş bir üyesiyim. :) Et severim tabi ki fakat her yemeğe maydanoz (!) olmasından hoşlanmam. Kırmızı et mümkünse kendisi yemekte ana karakter olacak. Bir de çok sık yenmemeli. Gel de bizim beye anlat aaah ah!

Bilinen bir yemeği bir de benim tarifimle deneyin derim :)

Malzemeler:
Köfte malzemeleri:
Yarım kg az yağlı dana kıyma
2 dilim ekmek (ıslatılmış, sıkılmış, ufalanmış)
2 diş sarımsak rendelenmiş ya da ezilmiş
1 orta boy soğan rendesi
Bir tutam maydanoz(kıyılmış)
Tuz, Karabiber, Pulbiber

4 orta boy patates
Kızartmak için zeytinyağ ya da sıvıyağ

Salça sosu için
1 yemek kaşığı salça
1,5 su bardağı kadar su (tahmini yazdım, ben ölçmüyorum göz kararı kullanıyorum suyu)

Üzeri için: 
Dilimlenmiş domates ve biberler

Yapılışı: 
Köfte malzemeleri karıştırılır, iyice yoğurulur. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparılarak şekil verilir. Yağsız tavada çevrilerek hafif kızartılır.
Patatesler soyulur, yuvarlak dilimlenir. Zeytinyağında hafif kızartılır. Uygun bir tepsiye fotoğrafta görülen gibi ya da arzu edildiği gibi dizilir.  Üzerini geçmeyecek kadar sulandırılmış salça eklenir. Domates ve biberlerle süslenerek 200 derece fırında patatesler pişene kadar pişirilir. Yanında pilav ve cacıkla servis edilebilir. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...