2 Temmuz 2012 Pazartesi

Pazı kavurma

Epey eski bir foto ve tarif. Pazıyı her şekilde pişirir annem. Ispanak gibi yemeğini, sarmasını yapar. Bu şekilde kavurur. Hatta bu kavurmanın içine haşlanmış kuru fasulye de girip sirke-sarımsak sosla yapılırsa asıl şölen odur işte! Saplarının turşusuna bence hiç bir turşu sever hayır diyemez! İnşallah fırsat olur da hepsini paylaşabilirim sizlerle. Benimki basit annemim getirmiş olduğu ya da belki de Gönül Teyze yollamış da olabilir hatırlamıyorum açıkcası. O gün Demetimle çay soframızda yemiştik ve aslında o gün bence Emir diye bir varlık yeryüzünde değildi :))

Malzemeler:
1 bağ pazı
2 orta boy soğan
Karabiber- pul biber
Sıvıyağ-tuz

Yapılışı:
Pazılar ayıklanır, doğranır. Kaynamış tuzlu suda 2 dakika haşlanır. Süzülür. Soğuyunca suyu sıkılır. Soğanlar yemeklik doğranır. Yağda sotelenir. Haşlanıp sıkılmış pazılar ve baharatı eklenir. 3-5 dakika daha pişirilir. Altı kapatılır. Afiyet olsun.

9 yorum:

  1. çok severim pazı kavurmasını,bayağıdırda yapmamaıştım,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. ben de bayılırım buna..ama sarımsaklı yoğurtla;) ellerine sağlık minik ellerin annesi;)

    YanıtlaSil
  3. Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederiz. iş hukuku avukat olarak çalışmalarınızda başarılar dileriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne demek. Fakat kimliğiniz açık olsaydı daha mutlu olacaktım. Sevgiler.

      Sil
  4. ben bayııırıımmm kı buna ohhh ohhh olsa da yesem :))

    YanıtlaSil
  5. Demet
    Ah ben hatırladım o günü.Bursa'da ki ilk senemdi.O sofrada sakarca da vardı.Hepsi birbirinden enfesdi.Sen de olmasan Giresun yemeklerini kiminle yerdim ben.En sevdiğimiz lezzetler olsa bile gönül insanı olmadan tadı çıkmaz.Ellerine emeğine sağlık canım kuzucum.Bu sene de devam ederiz kısmetse.Mesela kiraz kavurması,Hamsi böreği,pancar çorbası,gardilik kızartması..vs vs :)

    YanıtlaSil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...