13 Mayıs 2012 Pazar

Karaşimşek pilavı :)

Mercimekli pilavı  her yaptığımda aklıma Kemal Sunal'ın Şendul Şaban filmi ve şu aşağıda gördüğünüz sahne gelir. :)))


:))) Çok güzel bir filmdir. Ben bu filmdeki şu Kemal Sunal'ın kucağındaki kızı tüm huysuzluğu ve şirinliği ile İpek'e benzetirim hep!
Bu filmde tencereye bulguru, mercimeği öylecene yıkamadan bir döküşleri vardı ki, o çocuk aklımla bööğğ! derdim, iğrenirdim. :)))

Gel gelelim, karaşimşek ismine.. Yeşil mercimeğin ismi bizim evde öyle!

Sadece bulgurla yapıyorum ben bu pilavı aslında ama evde bulgur az kalmış, ben de pirinçle zenginleştirdim.
Gelelim tarife...

Malzemeler:
1 su bardağı bulgur
Yarım su bardağı pirinç
1 su bardağından az yeşil mercimek
1 orta boy soğan
1 yemek kaşığı salça
Yarım çay bardağından az sıvıyağ
Karabiber

Yapılışı:
Bulgur ve pirinç ıslatılır. Mercimek üstünü 3 parmak geçecek kadar suda 10 dakika kaynatılır. Süzülüp yıkanır.
Soğan yemeklik doğranır. Sıvıyağ ve salça ile tencerede sotelenir. Süzülen pirinç ve bulgur karışımı eklenir, biraz (2-3 dakika) çevrilir, mercimekler eklenir. Karabiber de arzu edilen miktarda eklendikten sonra suyu ve tuzu eklenir. Suyunu göz kararı ekledim, ölçmedim. Fakat 2 buçuk su bardağından az olabilir ölçüsü yaklaşık. Suyu soğuk ekledim ayrıca. İstenirse kaynar su da eklenebilir. Kaynadıktan sonra altı kısılır. Hafif ateşte ağır pişirilir. Suyunu çekince altı kısılıp dinlendirilir.

4 yorum:

  1. Saşçasız haline bizde de müceddere denir;) ve bol vitaminli lezzetlidir. Karaşimsek ismi ise bence mercimeğe çok yakışmış canım. Eline sağlık. Biz başaklar zor kadınlarızdır vesselam. Sen bana sor ben ipekimi sana anlatırım;) nede olsa aynı gün doğduk onla :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Ahan da bizim uyduruk isim küme düştü iyi mi! :D Hilalim görmüştüm müceddereyi evet. Hatta Lübnan mutfağında da üstüne soğan kavrularak yapılıyormuş. Hatta şu basmati pirinçlerle de yapılıyormuş, dediğin gibi salçasız. Benimki uyduruk.

      Bloğundan bir kesit kalmış aklımda: Dolabımda hiçbir siyah ve lacivert yanyana gelmez demiştin yanlış hatırlamıyorsam. İpek pastel boyalarını renk tonlarına göre dizerken ve ben bir rengin yerini şaşırdığımda verdiği tepki şu:
      -Masaya bırakma anne, yerine bırak. Ama onun yeri orası değil, açık yeşil bu! Açıktan koyuya doğru diziyoruz bilmiyor musun? :D
      Anlat bana bu kızı sen :) Öpüyorum.

      Sil
  2. ben cok severım kara şimşek pilavını ellerıne sağlık nefıs gorunuyor

    YanıtlaSil
  3. Alemsin kızım yaa, espiritüel tarafına hayranım senin bebem, hele "bayanguş" a bayıldım:)) Bu arada bloğunu bayaa bi geliştirmişsin çok güzel olmuş tariflerin hepisi de süper görünüyo, öpüldün..

    YanıtlaSil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...