26 Nisan 2012 Perşembe

Gülücüklü Zeynep pastası :)


Tabiki vardır bu pastanın da orijinal bir ismi. Ben canım Sadiye'mde yediğim için, tarifi de kendisinden aldığım için ve de pastanın adını bilmediği için adını ben koydum. ''Zeynep'' Sadiye'min dünyalar tatlısı gülücük canavarı. Adını Zeynebimizin gülücüklerinden alan bu güzel pastanın görüntüsü çok cezbedici değil mi? Ellerine ve sohbetine sağlık güzel arkadaşım diyorum ve tarifi aynen aktarıyorum.

Malzemeler:
Keki için:
4 yumurta
4 fincan şeker
2 fincan ılık su
 6 fincan un
kabartma tozu
25gr kadar kakao

Ara kreması:
1 paket kremşanti
1 su bardağı su veya süt

Üzeri için:
1 su bardağı süt
Hindistan cevizi
                                                                   Bu da Zeyneeep :)
Yapılışı:
Yumurta ve şeker iyice çırpılır. Ilık su eklenir, çırpılır. Kakao ve kabartma tozu eklenmiş un da eklenir çırpılır. Hazırlanan kek harcı, yağlı kağıt serilmiş bildiğimiz fırın tepsisine dökülür. 170 derecede ısıtılmış fırında köşeleri kurumadan kürdan tesitini geçene kadar pişirilir. Piştikten sonra yağlı kağıtla ters çevirilip soğuması beklenir. Soğuyunca 6-7 cm'lik şeritler kesilir. (Uzun kenardan 6 tane çıkıyor. Yatay bir dikdörtgeni dikine kesip 6 eş dikdörtgen elde ediyoruz.) Bu şeritlerin her birini de enine kesiyoruz. 12 tane dikdörtgen şerit kekimiz oluyor. Kremşanti üzerindeki tarife göre hazırlanır. Keklerin üzeri soğuk sütle ıslatılır ve kremşanti sıvanır. (Arzuya göre içine bir dilim meyve koyulabilir.) Böylece yuvarlanır rulo haline getirilir. Her bir rulo önce süte, daha sonra kremşantiye batırılır. Rulo pastamız hazır.

 Umarım açıklayıcı olmuştur. Yapım aşamasını fotoğraflama şansım olsaydı mutlaka fotoğraflardım sizin için. Lezzeti bilindik ama görüntü harika. Çok çok tavsiye ederim :) Ellerine sağlık canım Sadiye'm :)



2 yorum:

  1. fethiyecim orjinal ismini öğrendim canım benim:)) saray sarmasıymış:))) öptüm seni.... (sadiye)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç önemi yok orijinal isminin canım. Bu isim daha da bi yakıştı bence :)

      Sil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...