30 Haziran 2012 Cumartesi

Ağlayan kek (Ağlayan pasta)


Ben blogları karıştırırken yanıma oturan İpek, bu pastayı görür görmez aşık oldu!Bende de aynı etkiyi yaratmıştı, fakat yapmayacaktım kararlıydım. Aah! analık zor zanaat! :) İlk tadışım yıllaaaar evvel Demetimin annesi Gönül Teyzemin gününde olmuştu. Dilimleri bardakla kesmişti, daha bir şıktı canııım :) O gün bugün unutamadım ben bu keki. Adına: ''Ağlayan Gelin'' demişti Gönül Sultan. :) Şimdiki gelinler ağlamıyor anacım güle oynaya gidiyor! Ağlamak pastaya kaldı anlayacağınız :)) Yaşım kemale mi eriyor nedir, konular nerelere taşındı! Şaşırmaktayım kendi kendime!

Evet, yurtdışında bir TÜRK gülü ;) öve öve bitirememiş. Çok haklı. Birebir uyguladım tuttu. 

Malzemeler:

Kek için:
4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 Türk kahvesi fincanı süt
1,5 Türk kahvesi fincanı kakao
1 su bardağı un
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu

Kek pişince ıslatmak için:
1,5- 2 su bardağı soğuk süt

Beyaz krema için:
1 paket kremşanti
1 su bardağı süt

Ağlatmak için :)
1 paket hazır çikolata sos (valla kolayıma geliyor böylesi.)

Yapılışı:
Öncelikle çelik ya da cam kapta yumurta ve şeker iyice çırpılır. diğer malzemeler de eklenerek kek çırpılır. 180 derecede ısıtılan fırında kürdan testini geçene kadar pişirilir. Büyük boy kare borcam uygundur pişirmek için. Kek dilimlenerek soğuması beklenir. Bu arada soğuk süt her tarafına gelecek şekilde üzerine kaşıkla gezdirilir. Kek soğuyunca hazırlanan kremşanti üzerine sıvanır. Çikolata sos hazırlanır. Ha, çikolata sosu hazırlarken içine 1 yemek kaşığı sıvıyağ ekleyin ki parlak olsun. Çikolata sos  soğumaya bırakılır. Arada karıştırılarak.
 Dolapta 2-3 saat soğutulan kekten dilimler tabağa alınır. Üzerine çikolata sos dökülerek servis edilir. Afiyet bal şeker olsun. Şükrünüz bol olsun.

3 yorum:

  1. her ne kadar kendisi ağlasa da, insanı yerken mutlu ediyor...:)

    YanıtlaSil
  2. merhabalar sizi izlemeye aldım bende sizi siteme bekliyorum
    www.kendimceseyler.blogspot.com

    YanıtlaSil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...