1 Haziran 2012 Cuma

Pekmezli havuçlu lezzet topları

Sabahın en erken saatlerinde kargalar kahvaltı derdine düşmemişken, bendeniz dolabın diplerine inip bu hazine havuçları buldum! Unutmuşum, az daha çürüyüp gidecekmiş zavallılar. Allah'tan uzun süre dayanıyorlar ya, neredeyse 2 hafta olacak alalı! Soyup rendeledim hemen. Sonra da bir tencerede bir güzel suyunu çektirdim kısık ateşte. (hiç bir şey eklemeden) .Yarısını ayırdım, yoğurtlarım diye. İşte bunlarla da şekersiz ama tatlı :) bu tatlıyı yaptım. Nasıl mı? İşte böyle :)

Malzemeler:
Yarım kilo havuç
1 paket Sultani büskivi
1 çay bardağı ince çekilmiş ceviz
1 çay bardağı dut pekmezi
1-2 yemek kaşığı kuşburnu marmelatı
1 çay bardağı hindistan cevizi

Yapılışı:
Uydurma bir tarif olduğu için evdeki malzemelerle yapıldı. O sebeple malzemeler değiştirilebilir muadilleri ile rahatlıkla. Suyunu iyice çekmiş havuçlar ılıyınca, rondoda çekilmiş bisküvi, cevizler, pekmez ve marmelat eklenir. Yuvarlanır ve hindistan cevizine bulanır.
 (Ben havuçlar sıcakken pekmezi ekleyince haliyle sulandı biraz cıvıkça bir kıvamı oldu. Ben de galeta unu ekleyip yoğurup dolaba kaldırdım. 1 saat sonra şekil verdim. İçinde yağ olmadığı için yumuşak bir kıvamı oluyor. Olsun İpek bayıldı, epey yedi kuzum çok şükür ) İçinde çikolata var dedim, aramızda kalsın! ;) İyi haftasonları...

3 yorum:

  1. Bunun farkli versiyonundan haberim vardi ama boylesi pek bir saglikli olmus kaydettim hemen tarif listeme. bu arada su havuclar her daim unutmaya mahkumlar sanirim...

    YanıtlaSil
  2. Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık :) Ben de yapabilirim, evde havuçlar birikti zira.

    YanıtlaSil
  3. aaaaaaaaa ben ne co tardım elma havuc bak gec kaldım ya yazık cok uzuldum:(

    YanıtlaSil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...