30 Haziran 2012 Cumartesi

Zeytinyağlı kabak

Kabak en sevdiğim sebzelerden biridir. Üstelik kayınvalidemin üretimi ilaçsız ve hormonsuz kabakların lezzeti bambaşka. Dün 5 tane iri iri ama körpecik çıtır çıtır kabak, biraz da taze fasulye verdi gene bize sağolsun. Annelerimize babalarımıza Allah hayırlı ömürler nasip etsin, Allah onlardan razı olsun inşallah. Yeni kabaklarımla arkadaşımdan öğrendiğim başka bir tarif deneyeceğim. Bu çok basit, lezzetli ve hafif tarif tam yaz yemeği. Sıcak, ılık veya soğuk tüketilebilir. Hatta menemen gibi üzerine yumurta da kırılabilir. Ben öğleden sonra çay saatlerinde çok severim bu tür zeytinyağlıları. Neyse çok yazdım, tarifi şöyle ki:

Malzemeler:
3 orta boy kabak
1 orta boy soğan
2 büyük domates
Zeytinyağı
 Tuz

Yapılışı:
Kabakların kabuğunu soyma ihtiyacı duymuyorum. Ya tırtıklı bir bıçakla çiziyorum ya da öylece doğruyorum. Kabaklar yıkanıp doğranır. Soğan ve kabuğu soyulmuş domatesler yemeklik doğranır. 1-2 dakika zeytinyağında çevirilir. Kabaklar ve tuz eklenir. Yarım çay bardağından az su eklenir. Kaynadıktan sonra altı kısık suyunu çekene kadar pişirilir. Afiyet olsun. (Bu yemeğe bazen bir avuç pirinç ekleyip de pişirebilirsiniz.)

2 yorum:

  1. Tam yaz yemeği,çok hafif vede lezzetli olmuştur eminim..Çokta pratik...Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...