17 Haziran 2012 Pazar

Menemen



Kahvaltının da menemenin de mutlulukla bir ilgisi olmalı :) 


Malzemeler:
3 adet sivri biber
3 orta boy domates
1 orta boy soğan
2 yumurta
Arzuya göre sıvıyağ ya da tereyağ



Yapılışı:

 Yemeklik doğranan soğan ve biberler tuzu da eklenerek yağla uygun bir tavada sotelenir. Ben bu işlemi kısa tutmayı tercih ediyorum, çünkü sebzeleri diri seviyorum. Ayrıca çok kavrulan yiyecekler sebze dahi olsa yararını kaybedip aksine zararlı olabiliyorlar. Neyse efendim, kabukları soyulup küp küp doğranmış domatesler de eklenir. Kapak kapatılmadan suyu çekene kadar pişirilir. Suyunu çektiğinde üzerine yumurtalar kırılır. ( Yumurtalar bir kasede çırpılıp da eklenebilir fakat ben üzerine kırmayı tercih ediyorum. Yumurtalar pişince servis edilir. Arzuya göre karabiber ya da pul biber serpilerek servis edilir.

5 yorum:

  1. Canım melemeni yeme tarzımız tıpkı aynısı .Ben de hem soğanı severim hemde yumurtaları bütün kalsın isterim ,birde bol acılı olsun isterim.ellerine sağlık çok güzel görünüyorl.

    YanıtlaSil
  2. Biber ağzını dağladıkça terleye terleye zevkle yiyenlerdensen bendensin :) Biber kızartmasına bayılırım ben. Ama en çok da ızgarada of off!
    Seninle zaten zevklerimiz uyuyor biliyorum. Çok karıştırdım bloğunu :)
    Çok çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. bol acılı olsunn benım olsun dıyorum:)))))

    YanıtlaSil
  4. nefis görünüyor,bizim yaz kahvaltılarının da en çok tercih edilenidir,elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Yaın en klasik yemeklerinden bayılırım menemeneeee, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...