5 Mayıs 2012 Cumartesi

İrmikli lokum


Buna benzer bir tatlıyı Cahide Hanım'ın sitesinde görmüştüm. Hatta öğrenci tatlısı diye tanıtmıştı sanırım. Gerçekten çok basit ve lezzetli bir tatlı bu. Ben arkadaşım Sadiye'de yemiştim. Son gönderilerim hep Sadiye'den malum! 2 çocukla hiç boş durmuyor sağolsun! Ben bunları yayınlıyorum fakat en son ziyaretimizde gene müthiş bir tavuklu börek, çok leziz bir kısır ve etimek tatlısı yapmıştı bizler için. Sohbete dalıp fotoğraf çekmedim. Hani çekseydim bloğun adını değiştirmek gerekecekti sanırım :) Sadiyeninhünerlielleri diye :) Neyse çok basit tatlının bir o kadar basit tarifi şöyle ki:

Malzemeler:
1 litre süt
9 kaşık şeker
15 kaşık irmik
1 paket krem şanti
Hindistan cevizi (bolca)
Muz ya da çilek dilimleri (isteğe bağlı)

Yapılışı:
Süt, irmik ve şeker karıştırılır. Orta ateşte iyice koyulaşana kadar pişirilir. Altı kapatıldıktan 15-20 dakika sonra (ya da ılıdığından emin olduğumuzda) kremşanti eklenip iyice karıştırılır. Bu karışımdan ceviz büyüklüğünden parçalar alınıp isteğe bağlı içine bir küçük dilim meyve koyularak elle yuvarlanır. Her tarafı hindistan cevizine bulanır. Dolapta soğutulur. Bir tür lokum oluyor bu. Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. arkadasinin ellerine saglik o zaman ,senin de yuregine ve de agzina....sevgilerle

    YanıtlaSil
  2. Bölük pörçük olmuş bir blogcu profili çiziyorum epeyden beri... Kimseye uğrayamıyor, dnenen tariflerimi, adımın yad edilmesini kaçırıyorum. Hadi Fethiyeciğimin sayfasını şöyle bir gezineyim derken bu postu gördüm. Tarif çok farklı ve güzelmiş. Arkadaşınında seninde ellerine sağlık canım. Sıcaklığın buralara kadar geliyor:) Muhabbetlerimle güzel yürekli hanım...

    YanıtlaSil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...