26 Mayıs 2012 Cumartesi

Pideli köfte




Güzel bir Cumartesi günü geçirdik çekirdek ailemle. İpek'e halası scooter hediye etti. Onun hevesiyle Botanik Park diye tutturdu! Biz de rahat rahat hevesini alsın bari diye götürdük. Her cumartesi olduğu gibi gene bir gelin-damat  fotoğraf çekimine rastladık. Biraz izledik, eğlendik!! Çok komik şekillere giriliyor bu foto çekimlerinde! Kendi çekimimde sürekli kahkaha atmaktan bir çok fotoğrafta bademciklerim görünüyor bu sebeple! 

Öylece bankta otururken eşimin sunduğu 2 tekliften işime geleni seçtim ve oooh misss gibi hava alıp geldim. :)) Seçeneklerden biri Bursa Küçük Sanayi'de Edirne usülü ciğer tava yapan bir yer var ki biz bayılıyoruz ciğerine, orada bir ziyafet!! (Ziyafet ama ortamı görmelisiniz!! Sanayinin ortasında bir sürü tulumlu araba tamircisiyle birlikte plastik tabak, çatal kaşıkla yediğiniz ciğerin de pilavın da tadı dehşet!! ) Tabi ben diğer cazip teklif yanında bunu tercih etmedim!

Diğer teklif de: bir doğa gezisi... Misi köyünden girdik. Doğancı barajı, ardından Özkaynak köyü, Soğukpınar köyü ve dağ yolundan dönüş.. Barajın yemyeşil rengi, yamaçların yeşiliyle bir şölen gibiydi. Yoldaki köylülerden kiraz, çilek, marul ve sultani bezelye aldım. Hepsinin tazecik hali öyle cezbediciydi ki..


Kirazları epey tükettiğimizden kalanların fotoğrafını İpeğimin elinde çektim. :) Anne kolum ağrıdı hadiiii! :)

                                                        Bezelyeler henüz poşettee :)


                      Çilekler yıkandıktan sonra! Hava yağmurluydu ya epey bir kum çıktı çileklerden!

Arabada kiraz yemekten karnımız ağrıdı! :)  Çilekleri yıkadım ve şekere yatırdım. Reçel olacaklar. Bir kısmını ayırdım tabi ki!

Neyse dönüşte karnımız öyle acıkmıştı ki! Dolapta köftem vardı hazırda. Bakkaldan da tırnak pide aldık ve bu nefis pideli köfteleri yaptım 5 dakikada. Bursa'da meşhurdur bilen bilir. Geçeyim tarife!

Malzemeler:
Altı için:
1 adet tırnak pide
Yarım yemek kaşığı tereyağ
Salçalı sos için: 
1 yemek kaşığı salça
1 çay bardağı su
1 kesme şeker
Köftesi için:
Yarım kilo kadar kıyma
2-3 dilim ekmek
1 çay kaşığı pul biber
Yarım çay kaşığı kekik
Yarım çay kaşığı nane
1 çay kaşığı tatlı toz biber
2-3 diş sarımsak
1 küçük boy soğan
(Bu köfte tarifi bana aittir. Bursa'nın pideli köftesindeki köfte tarifi değildir.)
Üzeri için:
2 yemek kaşığı tereyağ

Yapılışı:
Köfte malzemesindeki ekmekler ıslanır sıkılır. Soğan ve sarımsak rendelenir. Diğer malzemeler de eklenerek köfte yoğurulur. Çok büyük olmayacak şekilde köftelere yuvarlak şekil verilir.

Tırnak pide küp küp doğranır. Bu arada salçalı sos malzemeleri karıştırılır. Ocakta kaynatılır ve altı kapatılır. bir tavada doğranan pideler tereyağıyla çevirilerek ısıtılır. Kavrulan pideler uygun bir tabağa alınır. Üzerine salça sos gezdirilir. Köfteler tercihen ızgarada (ben tavada kızarttım) pişirilir. Soslanan pidelerin üzerine bir sıra köfte dizilir. En son olarak da kızdırılan tereyağ köftelerin üzerine gezdirilir. Yanında mutlaka yoğurt ile servis edilir. (Bu tarif tüketildikten sonra mümkünse 1 saat koşulur!! :))



                            


4 yorum:

  1. çok lezzetli olmuş canım ellerine sağlık.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmuştur umarım :) Ben yiyemedim çünkü kirazla tıka basa dolmuştum :)Sevgiler benden.

      Sil
  2. 2. seçenek çok doğru olmuş, bide acıkmışsınızdır temiz havada ooohhh gelsin köfteler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba İlknur Hanım. Sizin bloğunuza bir türlü üye olamıyorum ben. Daha önce de yorum yapmıştınız, ziyaret edeyim istedim beceremedim. Acemiyim ben. Mazur görün emi? Yorum için teşekkürler :)

      Sil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...