26 Aralık 2011 Pazartesi

Ton balıklı sap kerevizli yeşil salata

Eşim yeşilliklere düşkünlüğümü bilir. Kızımızla birlikte çıktıkları haftasonu alışverişinde görünce, benim görsem illaki alacağımı bildiği kereviz saplarını almış gelmiş. Hiç ağzına sürmez bu tür lezzetleri sağolsun! Ama benim sevdiğimi bilir, gene sağolsun. İyiki de almış gelmiş. O ne hoş bir lezzettir öyle. Kerevizi sevmeyen biri bile bence sap kerevizi sevebilir. O derece yani. O haliyle yıkayıp çıtır çıtır yenebilir. Ben yedim :) Bir de salatama kattım. Çok sevdim. İşte uyduruk leziz salatam:

Malzemeler:
2-3 yaprak marul
2-3 sap kereviz
Az kıyılmış mor lahana
Az rendelenmiş havuç
4-5 dilim turp
2 yemek kaşığı ton balığı
Limon-tuz- zeytinyağı

Yapılışı:


Malzemeler dilenen büyüklükte doğranır veya elle parçalanır. Üzerine ton balıkları eklenir. Zeytinyağı, limon suyu ve tuz ayrı bir kapta küçük bir çatal yardımıyla iyice çırpılır. Böylece sos hazırlanmış olur. Sofraya getirileceği zaman sosu üzerine dökülür. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...