31 Aralık 2011 Cumartesi

Kabak dolması ve Yoğurtlu kabak salatası


Malzemeler:
5 adet kabak
1 orta boy soğan
300 gr orta yağlı dana kıyma
2 adet domates
1 adet sivri biber
5-6 dal maydanoz
1 tatlı kaşığı kuru nane-tuz
1 çay kaşığından az karabiber
1 yemek kaşığı salça
3 yemek kaşığı sıvıyağ
Yarım su bardağı pirinç
 Sosu için:
1 yemek kaşığı salça
1 diş sarımsak
2 yemek kaşığı nar ekşisi
1 tatlı kaşığı kuru nane
3 yemek kaşığı zeytinyağı (Arzuya göre artırılabilir.)

Yapılışı:
Yıkanan kabaklar alaca soyulur. Üçe bölünür, içleri oyulur. Domates, biber, soğan rondodan geçirilir. Kıyma, pirinç, salça, sıvıyağ, maydanoz ve tuz,baharatlar eklenir; yoğurulur. İçleri oyulan kabaklar bu harç malzemesiyle doldurulur. Tencerenin dibine varsa 1 adet kemikli et koyulur. Dolmalar 2 su bardağı sıcak su eklenerek orta ateşte pişirilir. Ocaktan almaya yakın; küçük bir yağ tavasında karıştırılan sos malzemesi 2 dakika pişirilir; dolmaların üzerine dökülür. 10 dakika dinlendikten sonra servise hazırdır. Ilık olarak servis ediniz

Harç malzemesi arttığı için ben evdeki kırmızı salçalık biberleri doldurdum kalanı ile. Kabakların içini oyunca artan kabakları da küçük küçük doğrayarak kırmızı biberlerden artan biberlerle biraz sıvıyağda çevirdim. Üzerine sarımsaklı yoğurt döktüm. Harika bir sonuç elde ettim. Tavsiye ederim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...