30 Aralık 2011 Cuma

Portakal şuruplu kek

Evdeki 1 kasa portakalı bir şekilde değerlendiremesem de hiç ziyan olmayacaklarını biliyorum. Çünkü eşim ve kızım bir çok sebzeye olabildiğince kötü davranırken; meyveler bu hususta çok şükür ki şanslılar. Deli gibi meyve tüketiyorlar. Ben ise dengeli beslenme taraftarı olmakla birlikte hamur işleri konusunda biraz kantarın topuzunu kaçırabiliyorum. Kızım bu ara hasta olduğundan oldukça iştahsız. Ben de aç kalmasın; abur-cubursa da ev yapımı olsun diye ona hitap edecek şeyler hazırlamaya gayret ediyorum. Her neyse, o portakallar bir tarifte ana malzeme olmalıydı; oldu! Sırada deveci armutları var. Onlar da tükenmeden bi tarifte kullanmalıyım :) Tarifi şirin kuzenim Şirin'in bloğunda görüp beğenmiştim. Tam da umduğum lezzeti yakaladım. Teşekkür ediyorum. Annenizin o el ölçüsüyle öylesine çırptığı  sade kekin azıcık ıslak ve portakal aromalısı. En güzel yanı da eve dağılan o miss gibi koku :)

Malzemeler:
3 yumurta
Yarım su bardağı şeker
Yarım su bardağı zeytinyağı
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un
1 adet portakalın kabuğunun rendesi (beyaz kısımları değil)
1 adet portakalın suyu

Şurup malzemeleri:
1 su bardağı portakal suyu
1 su bardağı su
1 su bardağı şeker
(Ben portakal suyunu fazla sıkınca 1 buçuk su bardağı çıktı; suyu yarım ölçü ekledim. Ona göre şekeri de göz kararı azalttım)


Yapılışı:
Şurup malzemeleri bir tencerede 5 dakika kaynatılır. Soğumaya bırakılır.Şeker ve yumurta 3 dakika mikserle çırpılır. Portakal suyu, kabuğu ve sıvıyağ eklenir. Karışana kadar çırpılır. Daha sonra vanilin ve kabartma tozu eklenen un eklenip tahta kaşık yardımıyla sadece karışana kadar karıştırılır. (26 cm'lik kalıp uygundur.) Yağlanıp unlana n kalıba dökülür. 170 derecede ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. Fırından çıkan kek 10 dak. dinlendirilir. Şurubu üzerine dökülüp çekmesi beklenir. Buzdolabında 2-3 saaat sonra bekledikten sonra servise hazırdır.

2 yorum:

  1. soğuk kış aylarının vazgeçilmezi oldu bu kek benim için, ellerine sağlık nefiss görünüyor ve de çok şık:))

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim tarif için. Benim için de aynısı oldu. Hatta tarifi ezberledim bile.

    YanıtlaSil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...