8 Aralık 2011 Perşembe

Elmalı toplar

Eski bir tarifimi paylaşacağım bugün. Fotoğraf kalitesini pek beğenmesem de! Sanırım 2 yılı aşkın bir süredir bekliyordu bu tarif. Tatlı krizlerini ''bari besleyici olsun'' mantığıyla süsleyip uyarladığım Havuçlu toplar tarifine alternatif hafif, leziz ve pratik bir tarif.. Aslında bu tarifte hatırı sayılır ölçüde margarin de var ama ben kullanmıyorum. Margarinle daha lezzetli olabilir doğru fakat bu haliyle bile çok çok lezzetli. Neden damarlarımıza kötü davranalım ki. Zaten fazlasıyla şeker alıyoruz. Yağı da eksik kalsın dedim. İsteyen 50 gr kadar margarin ekleyebilir. Tarifimiz şöyle efendim:

Malzemeler:
3 adet elma (orta boy)
6 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
1/2 su bardağı kırılmız ceviz ya da  fındık içi
1 buçuk paket petit beurre bisküvi
Süslemek için çikolata sos

Yapılışı:
Elmalar soyulur, rendelenir. Şeker ve tarçınla suyunu çekene kadar pişirilir. Ilımaya bırakılır. Soğuduktan sonra    bisküviler doğrayıcıdan geçirilir (elinizle de ezebilirsiniz) Cevizler ve elma karışımı bisküvilere eklenerek iyice yoğurulur. Ceviz büyüklüğünde toplar koparılıp şekillendirilir. Üzerine tercihe göre çikolata sos ya da hindistan ceviziyle servis edilir. Bana sorarsanız pudra şekeri bile yağdırılabilir üzerine. Çikolata sosun yapımını başka bir tarifime erteliyorum. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...