23 Aralık 2011 Cuma

Etimek tatlısı

Her zaman yaptığımdan farklı yaptım etimek tatlısını. Esti öyle. Evde hazır meyveli sos vardı; üzerine çikolata sos yapmaya üşendim ve böyle bir şey çıktı ortaya. Büyük boy kare borcama yaptım, bu sebeple 1 paket meyveli sos az geldi. Şayet yapacak olursanız 2 paket sos daha şık duracaktır.

Malzemeler:
1 litre süt
2 tepeleme yemek kaşığı un
2 tepeleme yemek kaşığı nişasta
4 silme yemek kaşığı şeker
1 paket vanilin
1 paket krem şanti
1 paket tuzsuz etimek
Şerbet için:
2 su bardağı su
2 su bardağı şeker
Çeyrek limonun suyu
Üzeri için:
2 paket meyveli sos
4 adet burçak bisküvi


Yapılışı:
Etimekleri bir borcama dizin. Su ve şekeri bir tencerede 3 dakika kaynatın. Limonu üzerine sıkıp 3 dakika daha kaynatın. Bu şerbeti ocaktan alır almaz borcama dizdiğiniz etimeklerin üzerine kaşık kaşık dökün.
Başka bir tencerede süt, un ve nişastayı kaynatın. Kıvamını alınca şekerini ve 1 paket vanilini ekleyip 2 dakika daha kaynatın. Altını kapatın arada karıştırarak 15 dakika bekleyin. 15 dakika sonra krem şantiyi de ekleyerek  7-8 dakika blenderdan geçirin. Hazırladığınız muhallebiyi şerbetli etimeklerin üzerine yayın. Meyveli sosu poşetin üzerindeki tarife uygun hazırlayın. Muhallebinin üzerine yayın. Elinizle ufaladığınız burçak bisküvileri de meyveli sosun üzerine yayıp buzdolabında tercihen bir gün bekletin. Ben bekletemedim. Malum evimiz tatlı canavarlarıyla dolu :) Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...