12 Eylül 2012 Çarşamba

Patatesli kıyır poğaça

 Remziye Hanım biz tüm gün sebze doğradık diye bizlere acımış bu poğaçaları yapmış gelmiş. Çayımızın yanında ılık ılık çok iyi gidiyordu. İki fotoğrafını çekip tarifini sordum. 1 paket margarin!!le açılışı yaptı. Bende o an kare dondu: Kaç tane yedim ki ben bundan? Hani ne kadar margarin tükettim ben şimdi, kaç küp?? Iıggghh! :))

Şimdi ben tarifi margarinli vereceğim mecbur ama bakın aynı kıvamı zeytinyağı ile tutturmuşluğumuz var siz gene beni dinleyin, kalorisi pek değişmez ama en azından damarlarımızı tıkamaz değil mi?

Malzemeler:
1 paket hamurişi margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Tuz
1 yumurtanın sarısı (üzeri için)

İçi için: 
Haşlanmış ezilmiş patates
Pul biber, Karabiber, Tuz

Yapılışı:
Erimiş margarin, sıvıyağ, yoğurt iyice karıştırılır. İçine kabartma tozu ve tuz da eklenmiş un yavaş yavaş eklenerek ele yapışmayan kulak memesi kıvamında bir hamur elde edilir. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılarak patatesli harçtan ortasına koyulup yuvarlak kapatılır. Üzerine yumurta sarısı sürülür, arzuya göre susam serpilip 175 derece fırında altı üstü kızarana kadar pişirilir. Taze tüketilmesi önerilir. Zeytinyağı ile yaparsanız soğuyunca da güzel oluyor. Margarinle yapıldığında soğuyunca gevrekliğini kaybediyormuş.

3 yorum:

  1. Demet
    Görünüşünden kıyırlığı anlaşılıyor.Malzemesi de evde hep bulunulabilecek şeyler.Emirim Salihime yaparım kısmetse.ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. .) Emir minik farem benim. O tatlı diller ne der bu poğaçaya acaba?

      Sil
  2. margarine karşıyım ama dediğin gibi zeytinyağ ve tereyağ ile de oluyor bu tür poğaçalar, denemek isterim afiyet bal şeker olsun..

    YanıtlaSil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...