26 Şubat 2013 Salı

Baharatlı kruton (ekmek cipsi)


Bu cipsleri görür görmez çare bulundu dedim kendi kendime. Cahide'nin sömestr dönüşü bayat ekmekleri değerlendirme etkinliği sonucunda çok özgün tarifler öğrendim. Hepsi bir yana bu tarif bana tam uydu diyebilirim. Bayat ekmeklerden papara dışında neler de yapılabilirmiş, şaşırdım kaldım. Sen aklınla çok yaşa emi! :) Bu krutonları ikinciye yapıyorum. Salatalarla ve çorbayla çok harika gidiyor. Aslında tüm sebze yemeklerinin yanında yoğurtla harika oluyor. Ben poşetleyip dolaba kaldırdım. Kullanıyorum bayıla bayıla. Tavsiye ederim size de.

Malzemeler:
2-3 büyük dilim bayat ekmek
4 yemek kaşığı zeytinyağı
1 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı pulbiber
1 çay kaışığı karabiber
Çok az kimyon

Yapılışı:
Ekmekleri küp küp doğrayın, fırınlayacağınız tepsiye yayın. Derin bir kasede iyice dövülüp macun haline gelmiş sarımsağı, baharatları ve zeytinyağını karıştırın. Bu karışımı ekmeklerin üzerine yayın. 200 derece fırında kıtır kıtır olana kadar kurutun. Kurutun da kruton  :D Allah'a emanet olun. 

8 yorum:

  1. Ben de benzer bir etkinlik yapıyorum beklerim, tarif süper, hem israftan kaçınıyoruz, hem de sofralarımızı yeni lezzetlerle donatıyoruz. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarif bana ait olsa seve seve katılırdım, teşekkür ederim. Etkinliğe göz atacağımdan şüpheniz olmasın, sevgiler.

      Sil
  2. bayat ekmeğin en güzel şekli tatlıya dönüşmesi bence :D

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En hafif şekli de bu ;) Teşekkürler sevgiler.

      Sil
  3. oyssssss bunu cokkkkk sevıyorummmmmm :)))

    YanıtlaSil
  4. MERHABALAR
    ÖNCELİKLE SİZİ ZİYARETE GELDİM VE ÇOK GÜZEL ŞEYLER BULDUM
    BU ARADA TAMDA SABAH KALAN EKMEKLERİMİ DOĞRAYIP NE YAPAYIM DİYE DÜŞÜNÜRKEN
    BU YAYINIZI GÖRÜNCE ÇOK HOŞUMA GİTTİ DOĞRUSU
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz safalar getirdiniz. Nazik ziyaretiniz için teşekkürlerimi sunuyorum, deneyip beğendiğim tarifleri paylaşıyorum. Fikir sahiplerine çok teşekkürler. Allah'a emanet olun.

      Sil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...