3 Mart 2012 Cumartesi

Milföyde muhallebi (Yalancı laz böreği)

Üniversiteden ev arkadaşım Melek ve eşi bu haftasonu snowboard yapmak için Uludağ'a gelmişler. Bugün dağ çok sisli ve karlı olduğundan geri dönmüşler. Melek akşamüstü beni aramış fakat dışarda olduğumdan ve de telefonumu evde unuttuğumdan cevap veremedim. Döndüğümde aramaları görüp, geri aradım. Taa Görükle'de olduklarından, çok yorgun olduklarından dolayı gelemeyeceklerini söyledi. Yarım saat sonra da arayıp beyler hamama gideceğinden, sana gelebiliriz diye aradılar. Bu kadar şeyi neden anlattım ben şimdi? :)) Efendim şu sebepten işte o andan itibaren yapımına giriştiğim bu tatlı misafirlerim geldiğinde çoktan soğumuş ve tam kıvamındaydı. O kadar basit ve leziz yani. Tarifi blog dünyasının annesi Zehra annenin sitesinden aldım. Ve 1/3 oranında azaltarak yaptım. Fakat şeker oranı bana biraz fazla geldi. Sanırım ben fazla kaçırdım. Benim 5 yaprak milföyüm vardı. O sebeple malzemeleri azalttım. Fakat 1 paket milföy için gerekli malzemeleri vereceğim.
 Eşimin çalıştığı pastanenin de böyle bir tarifi var. Epey de meşhur. Nicedir deneyecektim. Zehra annenin bloğunda görünce feyz aldım :)  Eşim çok beğendi. Hatta tarif için bir kaç da tüyo verdi. İlerde onun tavsiye ettiği halde de deneyip paylaşacağım. Buyuralım tarife. Bu arada makinem şu an firarda olduğundan fotoğraflarım telefonla çekildi. Kalitesi için kusura bakmayınız. 




Malzemeler:
Orjinal tarife sadık kalınmıştır. burdan
1 paket milföy hamuru ( 20 tane)
 6 yemek kaşığı silme beyaz un
2 su bardağı toz şeker
2,5 su bardağı süt
 2 paket vanilya
1 adet yumurta
 Bir fiske tuz

Yapılışı: 
 4 parçaya böldüğümüz milföyleri tepsiye dizerek üzeri kızarana kadar önceden 180 derecede ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Diğer taraftan muhallebi malzemelerini ocağı yakmadan önce iyice karıştırıyoruz. Daha sonra orta ateşte kıvamı koyulaşana kadar pişiriyoruz. Biraz ılıyınca blenderdan geçiriyoruz. (Ben gerek duymadım) Milföylerin arasına muhallebi sürüp üzerine bir milföy kapatıyoruz. Üzerine pudra şekeri döküp servise sunuyoruz. Zehra anne, tepsiye döşemiş. Ben tek porsiyonlar halinde hazırladım. Sunum şekli sizin arzunuza kalmış. 

3 yorum:

  1. ellerine saglik,cok da guzel olmus.kurtarici tariflerden biri.sevgilerle.

    YanıtlaSil
  2. canım mail adresini bırakmamışsın, bana mail atarsan sana röportaj sorularını gönderirim :) kenarb@hotmail.com

    YanıtlaSil
  3. laz böreğine bayılırım...

    blogger anneler birbirini izliyor, ben seni izlemeye aldım, bende seni bloguma beklerim--> tamzamanlianne.blogspot.com

    YanıtlaSil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...