29 Şubat 2012 Çarşamba

Çikolatalı ıslak kek (brownie)

Yıllar önce Oktay Usta'dan aldığım bir tariftir. Yaklaşık 10 senedir başvurduğum risksiz bir tariftir. Hani bazı durumlar risk kaldırmaz. Yeni bir tarif denemeye kalkışmak yerine bildiğiniz tarifi yapıp işin içinden çıkmanız gerekir. İşte bu o zamanları tarifidir benim için. Oktay Usta o vakitler ''brownie'' diye verdiği için ben de başlıkta bu ismi kullandım. Fakat, tabiki biliyorum ki bu gerçek brownie değil. Çikolata yok içinde sadece kakao var. Şunu belirtmeden geçemeyeceğim. Eklemeseniz de olur fakat ince çekilmiş fındık unu bu tür keklere çok yakışıyor. Aklınızda bulunsun. Tarife geçmeden önce şunu belirteyim: Tarifte bahsi geçen fincan, bizim Türk kahvesi fincanımız. Yeni sürümleri de değil de bildiğimiz eski usül Türk kahvesi fincanı :)
*1 fincan= 1 Türk kahvesi fincanı


Malzemeler: 
3 fincan şeker
3 adet yumurta
2 fincan yoğurt
2 fincan kakao
3 fincan sıvıyağ
4 fincan un
1 fincan fındık unu (arzu edilirse)
Kabartma tozu
1 su bardağı kırılmış ceviz içi ya da fındık

Sos malzemesi: 
1 su bardağı süt
2 tatlı kaşığı kakao
3 yemek kaşığı şeker
1 çay bardağı kek harcı
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 su bardağı sıcak su *** sos hazırlanırken kıvamı ayarlamak için kullanılır. Hepsinin kullanılması gerekmiyor.

Yapılışı: 
Şeker ve yumurtalar 5 dakika birlikte çırpıldıktan sonra diğer tüm malzemeler ( ceviz fındık hariç) de eklenerek keki hazırlanır. Bu karışımdan 1 çay bardağı ayırılır.Ceviz veya fındığı da eklenir; tahta kaşıkla karıştırılır.  Yağlanıp unlanmış uygun bir kalıba dökülerek önceden ısıtılmış 175 derece fırına verilir.

Diğer tarafta sıcak su hariç * tüm sos malzemeleri karıştırılır. İyice homojen bir karışım elde edilince kısık ateşte karıştırılarak pişirilir. Çok koyu olursa gereği kadar sıcak su eklenir. Sıcak su ayrıca daha parlak bir sosumuz olmasını sağlar.

Kek kürdan testinden geçtiyse fırından çıkarılır. 15 dakika sonra kürdanla üzerine delikler açılır ve sosu verilir. Bu kekin lezzeti için en az 4-5 saat beklemesi uygundur. Bence ertesi gün daha da lezzetli oluyor.




                                                            Bu poz da İpoş'tan. Sevgiyle...
Tercihen dondurma ile servis edilir. Afiyet olsun.

10 yorum:

  1. amaaaay harika gorunuyor hayatim.ellerine saglik olsun.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. bir browni tutkunu olarak kesinlikle deneyeceğim. harika görünüyor. Ellerine sağlık. sevgilerle...

    YanıtlaSil
  3. Önce İpek'i yiyelim bence :) Yerimiz kalırsa da brownieden devam ederiz. Harika bir poz olmuş:)

    YanıtlaSil
  4. Islak keke ve de browni'ye bayılırım. İkisi birarada daha bir cezbedici olmuş. Yalnız ben çiğ yumurta konusunda pek bir hassasım. Çocuklar söz konusu olunca hiç güvenemiyorum, hele ki günümüzde. Islak kek yaparken yumurta hariç malzemelri kakarıştırıp, harçtan ayırıyorum bir miktar. Yumurtayı sonradan katıyorum ve karıştırıyorum. Aslında benim ıslak kek tarifimde de yumurta harçtan ayrılıyor ama ben kendimce böyle bir çözüm buldum.

    Islak kekten vazgeçmem. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mantıklı. Yalnız ayrılan harç, sos malzemeleriyle ocakta pişiyor. Sorun olmaz sanki? Teşekkürler yorum için.

      Sil
  5. Tabii ben hep geceyarısı, pamuk kızım uyuyunca fırsat bulup blogları turlarsam olacağı budur. Sosun pişirildiği kısmı kaçırmışım gözden. Pişince tabii ki sorun olmaz. Gözkapaklarımın üstünde oturan amcalar pek bir ağırlarmış o gece anlaşılan :)).

    Sevgiler.
    Hatasını kabul eden Defne

    YanıtlaSil
  6. Afiyet olsun çok güzel görünüyor. Bende çok severim browniyi:)

    YanıtlaSil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...