28 Kasım 2011 Pazartesi

Şoklanmış brokoli



Brokoliyle birbirimize ısınmamız öyle çarçabuk oldu ki! Memleketimdeki müthiş lezzetlerden bizim ''pancar çiçeği'' dediğimiz karalahananın ilkbaharda açan çiçekleriyle tadı birebir benziyor. Çok tüketirim fakat haşladıktan sonra sararmasından şikayetçiydim. Tesadüfen TV'de öğrendim bu tekniği. Tabiki yeni değildir ama ben epeydir böyle tüketiyorum. Hem gözüme hem de damağıma hitap ediyor :)


 Şokladığım brokolilerim..

Önce brokolileri yıkayın. Daha sonra köklerini tamamen kesmeden ayıklayın (Yani çiçek kısımlarını ayırın.) Bu sırada brokolileri haşlamak için tencerenin yarısını suyla doldurup kaynamaya bırakın. Kaynamış suyun içerisine brokolileri ekleyin ve 3 dakika sonra alın (Brokoli bu şekilde diri kaldığı için aynı zamanda besin değerini de kaybetmemiş oluyor.) Hemen soğuk sudan geçirin (Bu şoklama sayesinde brokolinin parlak yeşil rengi muhafaza olacaktır.)

                                                                                             Bu da bizim pancar çiçeğimiz. Eklemeden edemedim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...