27 Kasım 2011 Pazar

Bulgur pilavı

Benim için kış aylarının vazgeçilmezidir bulgur pilavı. Tek başına öğün savar bazen. En acele zamanlarımda beni turşu ve ayran eşliğinde kurtarır bu enfes lezzet. Mercimeklisini; şehriyelisini; tavuklusunu ve bir çok çeşidini ilerleyen zamanlara paslayarak tarife geçiyorum. Evde yemek olmayınca okuldan gelmek çok stresli oluyor. İşte bu tarif öyle bir günden kalma. :)

Malzemeler:
1 su bardağı bulgur
1 orta boy soğan
1 orta boy domates
2 adet sivri biber
1/2 çorba kaşığı biber salçası
6 çorba kaşığı zeytinyağı (ben zyağı kullanmayı tercih ediyorum.)
1 buçuk su bardağı su (tavuk suyu olsa daha hoş olur.)

Yapılışı:

Bulgurları defalarca yıkamıyorum. Sadece ıslatıyorum ve o suyunu süzüyorum. Vitaminine çok ihtiyacımız var.


  • Bulgurları ıslatıp 2 dakika sonra suyunu süzün.
  • Bir tencerede z.yağını ısıtıp yemeklik doğradığınız soğanlarınızı çevirin. Biberleri de ince ince doğrayıp ekleyin. 2 dakilka da biberlerle çevirip küp küp doğradığınız domatesleri ve salçayı ekleyin. 
  • Domatesler suyunu salıp çektikten sonra süzdüğünüz bulguru; yeteri kadar tuzunu ve karabiberini ekleyip karıştırın.
  • En son suyunu da ilave edip kaynadığını gördükten sonra altını kısın. Kısık ateşte pişirin.
  • Suyunu çektiğinde pişmiştir. 
          Doğrusu biraz dinlendikten sonra tüketmektir. Fakat ben ocaktan iner inmez severim pilavları. Ayrıca o kadar acıkmış oluyoruz ki doğrusu bekleyecek zamanımız olmuyor. Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...