16 Mart 2013 Cumartesi

Zeytinyağlı kuru patlıcan dolması

 Patlıcanlar ve salça Muşlu bir velimden. Tarif de bir diğer Muşlu velimden. Sınıf öğretmenliğinin böyle yanları da var. Uzun yıllar bir arada olduğumuzdan bir aile gibi oluveriyoruz. Kuru dolma bizim kültürümüzde yok. Karadenizliyiz biz. Nem oranı çok yüksek olduğundan bizim orda sebze kurutmak imkansız. Ama benim çok beğendiğim bir lezzetti. Çok blog dolaştım ama hiç denemediğim için tereddütlüydüm. Hep başkalarının elinden tattığım bu lezzeti sonunda ben de denedim ve ilk denemede tutturdum sanıyorum. Tattığım en leziz kuru dolma öğrencim Coşkun'un annesi Hatice Hanım'ın elindendi. Ben de tarifi bizzat kendisinden aldım. Tarif için çok teşekkür ediyorum. Kendi elleriyle pişirip sıcak sıcak getirdiği de olmuştur, sağolsun.

Kuru patlıcanları ve biber salçasını getiren öğrencim Sıla'nın annesi Nurcan Hanım'a da teşekkürlerimi sunuyorum. Ha yeri gelmişken nette kuru dolma araştırmaları yaparken çok hoş bir hatuna rastladım. Anlatımı ve espiri anlayışı benimle örtüşen benim için yeni ama çokca tecrübeli arkadaşımı beğenilerinize sunuyorum. http://www.kevserinmutfagi.com/  Geçelim tarife.


Malzemeler:
15-20 adet kuru patlıcan
3 orta boy soğan
3/4 çay bardağı zeytinyağı
1 su bardağı yıkanıp süzülmüş pirinç
Bir tutam maydanoz
1 çay kaşığı kuru nane
1 buçuk yemek kaşığı biber salçası
Tuz
3-4 mercimek büyüklüğünde limon tuzu
2 su bardağı su

Yapılışı:

Patlıcanlar kaynamış suya eklenir, yumuşayıncaya kadar haşlanır.
Soğanlar yemeklik doğranır. Zeytinyağı ve tuzu (salçanızın tuzunu da hesaba katın) ile birlikte kavurulur, salçası eklenir. Karıştırılır.
 Pirinç eklenir, karıştırılır. 1 su bardağı su eklenerek orta hararette pişirilir. Suyunu çekince nane, ince kıyılmış maydanoz ve limon tuzu eklenir. 2-3 dakika dinlendirilir. Harcımız hazır.
Patlıcanların her birinin dörtte üçü bu harçtan doldurulur. Yassı bir şekilde kapatılır, tencereye dizilir. Harç kabı 2 su bardağı su ile çalkalanır. Bu su dolmaların üzerine gezdiririlir. Kaynadıktan sonra altı kısılır. Kısık ateşte suyunu çekip pirinçler pişene kadar pişirilir. Allah'a emanet olun.


5 yorum:

  1. Çok severim ama kendim yapmayı hiç beceremem. Benim de Mersinli bir arkadaşım var. O yapar, ben kendimden geçerim. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tariflerde malzemelerin önemi çok. Limon tuzu yerine sumak suyu kullanıyorlar aslında mesela. Olmadığından ekşiliği elde etmek için limon tuzu kullandım. Salçanın ev yapımı, zeytinyağının halis olması çok fark ediyor. Malzemeler orjinalse bu tarifle başarırsınız gibime geliyor. Ben de ilk defa yaptım çünkü. Güzel oldu. Sevgiler.

      Sil
  2. oysssss cok severım ama ben eksılsıne bayılıyorum pestıllısıne off olsada bak borekle bunuda yesem:)

    YanıtlaSil
  3. ben bu dolmaya bayılıyorum ellerine sağlık süper görünüyorlar

    YanıtlaSil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...