21 Ocak 2013 Pazartesi

Süt reçelli-kakaolu-ceviz kaplamalı kurabiye

 Keşke annem de benim için böyle bir blog hazırlasaydı! :) Ben bir tarif defterine bile razıydım ama annemin en geçerli ölçüsü ''göz kararı'' oldu hep :) Hatta ben yemek yapmayı, oturma odası ve mutfak arasında mekik dokuyarak öğrendim:
-Anne, bu yeterli mi?
-Çok o.
-Peki bu?
-O da az.
-Bu?
-E koy madem ne bileyim, Fethiye sorma bana!

Böyle bir annem var benim. Seviyorum herşeyiyle. Canım anam, gül anam, pamuk anam :)

-Ay sen blogda bişi paylaştın, o ne be? Süt reçeli neymiş diyen herkes denemeye karar verdi. Çok da iyi oldu. Çocuklarımız krem çikolatalardan kurtulacak bence. Çünkü bu çok daha lezzetli ;)

Cahide düşünmüş yapmış gene, bize denemesi düştü gene. Benden tam not aldı. Cahideciğimin yaptığının yanında benimki pek şekilsiz :) dursa da lezzet yerindeydi. Ama şunu söylemeliyim: bu kurabiyeler 2 gün bekleyince daha da lezzetli oluyor. Ellerin, dimağın dert görmesin Cahide'm. Teşekkürler.
***Süt reçelim akışkan bir kıvamdaydı, kurabiyelerin üzerinde kalıp gibi dursun diye biraz daha kaynattım, rengi de koyulaşı kıvamı ile birlikte. Lezzet aynı.***

Malzemeler:
4 silme su bardağı un
150 gr tereyağ
1 su bardağı pudra şekeri
3 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilin
Yarım paket kabartma tozu
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı yoğurt
2 adet yumurta

Üzeri için:
Dövülmüş ceviz
Süt reçeli
Yapılışı:

Kakao, un, yumuşamış tereyağ, kabartma tozu, vanilin, pudra şekeri iyice harmanlanır. (Robotta soğuk tereyağı ile de yapılabilir. Benim mutfak robotum yok.) Diğer malzemeler de eklenir. Kurabiye hamuru yoğurulur. Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlanır. Ceviz içine bulanır, tepsiye dizilir.Ortalarına uygun bir aletle oyuklar açılır. (Oklanın ucuyla da olabilir, mutfakta çareler tükenmez!) Cahide fotoğraflayarak anlatmış yapım aşamasını linki yukarda isminin üzerinde bağlayıp yönlendirmiştim.

Fırın önceden ısınmış olmalı. 170 derece fırında 40 dakika pişirilir.
Ilıyınca sıkma pompasına koyulan süt reçeli yıldız uçla kurabiyelerin üzerine sıkılır. Bu ölçülerle 45-47 adet kurabiye çıkıyor. Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Eline sağlık.
    Önce şu süt şeysinden yapmak lazım.
    Ha gayret anne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam senlik bu süt reçeli olayı. Basit iş. Ekmeğin üstünde bile çok lezzetli. Sevgiler.

      Sil

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...