24 Ocak 2013 Perşembe

Muska böreği



Geçen hafta okuldan arkadaşlarla günümüz vardı. Epeydir rahatsızlıklarla boğuştuğumdan bu böreği ne olur ne olmaz diye yapıp buzluğa kaldırmıştım. İyi ki de yapmışım, çünkü insan bir kere hastalandı mı şöyle uzun uzadıya iyice dinlenmeden bir türlü iyileşemiyormuş. bir gün öncesi de belim tutuldu. Öylece kalakaldım. Eşim sağolsun bir kaç çeşitle destekledi, dolaptakiler, bir pratik salata. Çok şükür atlattım.

Muska böreğinin bilindik böreklerden pek farkı yok aslında. Benim yaptığım kıymalı içle idi. Dilenen iç malzemesi yakışır. Aslında en çok tavuklu-bezelyeli severim ben. Herkese hitap etsin diye kıymalı yapmıştım. Şekil olarak çekici derli toplu bir börek bu. İçi döküldü derdi yok, dilimleme derdi yok :)

İpeğimin bir tane süt dişi çıktığı için sert yiyecekleri pek yiyemiyor, ben çıtır börek sevsem de bunun birazcık yumuşak olması gerekliydi. O sebeple harcına süt ve yoğurt ekledim.

Geçelim tarife:

Malzemeler:
5 yaprak yufka

Harç malzemesi:
1 su bardağı süt
Yarım su bardağı yoğurt
Yarım su bardağı yoğurt
Arzu edilen iç malzemesi
 Üzeri için:
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı zeytinyağ

Yapılışı:
İç malzemesi hazırlanır. Yufka temiz tezgaha serilir. Üzerine Karıştırılıp çırpılan harç malzemesinden 3-4 yemek kaşığı gezdirilip yayılır. Üzerine bir yaprak yufka daha serilir. 8 cm'lik şeritler kesilir. Her şerit ortadan ikiye kesilir. Aynı işlem diğer yufkalar için de uygulanır. Şeritlerin bir ucuna iç malzemesi koyulur ve verev olarak katlanır. Her muska harça bandırılıp, yağlanmış tepsiye dizilir. Üzerine yumurta sarısı+ zeytinyağ karışımı sürülür, 190 derece fırında üzeri nar gibi kızarana kadar pişirilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloğu olmayan arkadaşlar, ''anonim'' seçip önce isimlerini yazıp, yorum bırakabilirler. Şimdiden teşekkürler...